Page content

Aankoopbegeleiding

Uw Taxatiebureau als aankoopmakelaar voor laag variabel basistarief vanaf € 895,– incl. btw en bijkomende kosten!

De kosten van jouw aankoopmakelaar verdient je terug door:

  • een lagere koopprijs dan jezelf zou kunnen realiseren
  • inzicht in de marktwaarde van de woning
  •  inzicht in belangrijke informatie over de woning, zoals: gebreken, erfdienstbaarheden, bouwkundige staat, e.d.
  •  deskundige en professionele wijze van onderhandelen
  •  te kopen met meer zekerheid door ervaren aankoopbegeleiding
  •  tijdwinst door deskundige afwikkeling van alle zaken
  •  behartiging van alleen jouw belang

Vragen of interesse, bel 06-27011123 of info@uwtaxatiebureau.nl

Wat is het verschil?

Een aankoopmakelaar adviseert de koper van een huis.
Een verkoopmakelaar adviseert de verkoper van een huis.

Op het eerste gezicht lijkt dat logisch en niets bijzonders. Maar stel,  je wilt een huis kopen. In de meeste gevallen krijgt je dan te maken  met de makelaar van de verkopende partij. Deze verkoopmakelaar  behartigt echter niet jouw belang, maar dat van de verkoper.

Veel mensen zijn zich dat onvoldoende bewust. Daarom is het altijd  verstandig een eigen, onafhankelijke adviseur in de arm te nemen. Natuurlijk bent je niet verplicht een aankoopmakelaar in te schakelen.  Maar dan mist je wel zijn kennis en ervaring en moet je bijvoorbeeld  ook zelf onderhandelen met de verkoopmakelaar. Vergelijk het maar
eens met twee mensen die een juridisch geschil hebben. Ook dan  neemt elke partij een eigen adviseur (advocaat) in de arm.

Met makelaars is het eigenlijk net zo. Een huis kopen doe je immers  niet zomaar en juist dan is het prettig als een deskundige adviseur  voor jouw belangen opkomt.

Let op: een makelaar kan de ene keer aankoopmakelaar zijn en de  andere keer verkoopmakelaar. Een makelaar mag echter nooit  tegelijkertijd optreden voor de verkoper en koper bij één en hetzelfde  huis. Net als een advocaat die niet tegelijkertijd voor beide partijen  mag werken. Bovendien houdt Uw Taxatiebureau zich in het geheel  niet met verkoop van woningen bezig.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het vinden van een woning is tegenwoordig geen probleem, via internet of advertenties.  De makelaars bieden je voldoende ingangen om je woning te vinden. Daarnaast bieden  ook particulieren regelmatig hun eigen woning “te koop” aan via advertenties, borden of  via het internet. Stel je wilt een woning kopen maar je stuit op een aantal struikelblokken  zoals:
is de prijs wel of niet redelijk?
zijn er gebreken?
hoe luidt het bestemmingsplan?
hoe start je de onderhandelingen?
enz. enz.

In deze gevallen kunnen wij uitkomst bieden en je helpen. Dit werkt als volgt:
Stap 1: Wij maken een afspraak om samen met je de woning te bezichtigen. Tijdens dit bezoek zullen wij inzicht geven in de bouwkundige staat van de woning, informatie geven over de omgeving, bevolking, bestemmingsplan, onderzoek doen bij het Kadaster en de gesteldheid van de bodem.
Stap 2: Na de bezichtiging evalueren wij de bevindingen van de woning, op basis hiervan neem je een beslissing wel/niet verder te gaan met deze woning. Indien je niet verder gaat met deze woning houdt de dienstverlening van Uw Taxateur o/z op. Je betaalt ons geen kosten: NO CURE, NO PAY.
Stap 3: Op basis van onze bevindingen ben je nog steeds enthousiast over de woning, je wilt overgaan tot de aankoop van de woning. Wij zullen samen met jou de strategie gaan bepalen om zorgeloos “aan te kopen” tegen de optimale aankoopprijs.
Stap 4: Na overeenstemming met de verkopende partij wordt de koopovereenkomst opgesteld, waarbij onze deskundigheid (het Vastgoedpro keurmerk) garant staat voor een goede overeenkomst. Samen met je makelaar bespreek je de koopovereenkomst, waarna wij voor verdere afhandeling richting de notaris zullen zorg dragen.
Stap 5: De taxatie, bouwkundige keuring, financieel advies en de keuze voor de juiste notaris. Uw Taxatiebureau werkt al jaren samen met gerenommeerde partijen die je kunnen helpen om de keuze te vereenvoudigen en versnellen. Daarnaast zal Uw Taxatiebureau een korting proberen te bedingen waar mogelijk of de ingang naar het laagste tarief geven.
Stap 6: Op de dag van de juridische en feitelijke levering zal voor de overdracht plaatsvindt bij de notaris de woning gezamenlijk worden geïnspecteerd. Tijdens deze inspectie kijken wij “of de woning nog steeds in dezelfde staat is als ten tijde van het overeenkomen”. Zo kunnen wij eventuele gebreken of tekortkomingen oplossen voordat de notaris de akte van levering passeert. Bij de inspectie worden tevens de meterstanden opgenomen.
Stap 7: Mocht er zich binnen een redelijke termijn na de overdracht een gebrek aandienen (zogeheten “verborgen” gebreken) dan zal Uw Taxatiebureau je adviseren bij het aansprakelijk stellen van de voorgaande eigenaar.

Klik gerust eens door onze categorieën heen: